Η αξία του χρήματος

Το λιγοστό χρήμα έχει περισσότερη αξία. Αυτό φαίνεται να σκεφτόμουν πριν λίγες μέρες που έγραφα τα παρακάτω στο facebook:

Το ευρώ μου κι εγώ

Μπορεί να φταίει η ατελείωτη οικονομική κρίση, μπορεί να φταίνε τα χυδαία και εκ του πονηρού σχόλια για τους Έλληνες και την ελληνική επιχειρηματικότητα, μπορεί να φταίνε οι διαφημίσεις και η συνολική νοοτροπία που με θεωρεί αποκλειστικά και μόνο καταναλώτρια αλλά:

1. Πραγματικά, δεν βρίσκω κανέναν λόγο να ξοδεύω πια τα χρήματά μου σε μεγάλα πολυκαταστήματα και εμπορικές αλυσίδες, όπου η εξυπηρέτηση είναι απρόσωπη και η ποιότητα δεν είναι πάντα εγγυημένη. Προτιμώ να στηρίξω το συνοικιακό μπακάλικο ή χασάπικο, το μικρό κατάστημα ρούχων κλπ προκειμένου να ξέρω ότι τα χρήματά μου πιάνουν τόπο σε μία οικογένεια και όπου ο πωλητής θα αποφύγει να με κοροϊδέψει προς όφελος και των δυο μας.
2. Πραγματικά, δεν βρίσκω κανέναν λόγο να ξοδεύω πια τα χρήματά μου σε ξένες πολυεθνικές όταν υπάρχουν αντίστοιχες μικρές και μεγάλες ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μου και δίνουν δουλειά και ποιοτικά προϊόντα αξιώσεων.
3. Πραγματικά, δεν βρίσκω κανέναν λόγο να ξοδεύω πια τα χρήματά μου σε πάμφθηνα ασιατικά προϊόντα που δεν φτουράνε για πάνω από έναν χρόνο, δεν σέβονται τον καταναλωτή και που φυσικά δημιουργούν συνθήκες κόλασης για τους σκλάβους-εργαζόμενους. Υπάρχουν πάμπολλες άλλες ξένες εταιρείες που κάνουν “δίκαιο εμπόριο” και που επιπλέον επενδύουν στα ποιοτικά συστατικά ή υλικά.

Με άλλα λόγια, προτιμώ να πληρώσω μία μπλούζα από ελληνική βιοτεχνία 20 ευρώ παρά να πάρω τέσσερις κινέζικες με πέντε ευρώ τη μία. Επίσης, δεν έχω λόγο να στηρίζω τις πολυεθνικές εταιρείες καλλυντικών με συστατικά σκουπίδια – όπως τα paraben. Προτιμώ τις ελληνικές εταιρείες, και μάλιστα αυτές που επενδύουν στην υγεία και όχι μόνο στην ομορφιά. Τρία και πέντε ευρώ παραπάνω ή παρακάτω δεν θα σώσουν εμένα, ούτε θα κάνουν τη διαφορά στις ξένες πολυεθνικές. Θα κάνουν όμως της διαφορά στις ελληνικές επιχειρήσεις που ανταγωνίζονται τις ξένες και προσπαθούν να επιβιώσουν.

Βέβαια, δεν σημαίνει ότι ό,τι ελληνικό είναι και καλό. Θέλει κι εκεί ψάξιμο και ορθολογισμό. Όταν πάνε να μου πουλήσουν μπλούζα μακό με 45 ευρώ, ή τζιν παντελόνι με 120 ευρώ πάλι δεν το παίρνω. Επίσης “φυσικά καλλυντικά” δεν σημαίνει πάντα ασφαλή. Αλλά αφού είμαστε ή μας θεωρούν πρωτίστως καταναλωτές, καλό είναι να σκεφτόμαστε όχι μόνο ΤΙ αγοράζουμε αλλά και ΠΟΙΟΝ στηρίζουμε. Μη βαριέστε, ψάξτε το.

magnifying-glass-detective_1

Ένα site που βρήκα πρόσφατα σχετικά με τις ελληνικές εταιρείες είναι εδώ – αν και η αισθητική του είναι … μάλλον αμφίβολη. Περιέχει όμως λίστες με εταιρείες ανά κατηγορία. Θα υπάρχουν κι άλλα. http://agorazoellinika.gr/

Σχολιάστε

