Θέατρο στο ραδιόφωνο

Στα αμέτρητα ταξίδια που έχω κάνει όλα αυτά τα χρόνια Πειραιάς – Κεφαλονιά και τούμπαλιν, συνήθως ταξιδεύω με ΚΤΕΛ. Κάποια στιγμή θα ανεβάσω φωτογραφίες από τα ταξίδια αυτά, κάθε ένα είναι ένας ολόκληρος κόσμος: άνθρωποι, καιρός, απρόοπτα περιστατικά.

ραδιο1

Η διαδρομή Αργοστόλι – Σχιστό διαρκεί 7,5 ώρες είτε πας από Κυλλήνη, είτε από Πάτρα. Στα ταξίδια αυτά, προκειμένου όχι μόνο να εκμεταλλευτώ το χρόνο αλλά και να τον κάνω να κυλήσει λίγο πιο γρήγορα κι ευχάριστα! – εκπαιδεύτηκα να κάνω πράγματα όπως να κοιμάμαι καθιστή ή να διαβάζω στο λεωφορείο, πράγμα που δεν έκανα παλιά. Έχω διαβάσει άφθονα μυθιστορήματα, έχω περάσει ώρες στο Twitter αλλά τον τελευταίο καιρό απασχολούμαι με κάτι που μου αρέσει απείρως καλύτερα: ακούω θεατρικές παραστάσεις του ραδιοφώνου!

Θα θυμάστε ή θα έχετε ακούσει ότι πριν μερικές δεκαετίες, πριν η τηλεόραση κατακτήσει το μέσο νοικοκυριό, το κρατικό (τότε) ραδιόφωνο έπαιζε θεατρικά έργα ειδικά διασκευασμένα για τα βραχέα, με ειδική ραδιοσκηνοθεσία και παιγμένα από σπουδαίους ηθοποιούς της εποχής. Έχω εντοπίσει δύο ιστοσελίδες, την Greek Radio Theatre και τον Ισοβίτη όπου μπορείτε να βρείτε τα πάντα: σύγχρονο θέατρο, κλασικό, μοντέρνο, αρχαίο δράμα, αστυνομικό, μονολόγους. Από εκεί κατεβάζω στον υπολογιστή και μετά στο κινητό μου τα αρχεία σε μορφή mp3 κι έτσι το μακρύ ταξίδι περνά χωρίς να το καταλάβω!

ραδιο2

Από τη συλλογή μου, σας ξεχωρίζω τρία μόνο από τα έργα που έχω ακούσει τον τελευταίο χρόνο και μου άρεσαν πολύ:

  • Ο πύργος στη Σουηδία, Φρανσουάζ Σαγκάν (μετάφραση & ραδιοφωνική διασκευή Δέσπως Διαμαντίδου, παίζουν: Στ. Ληναίος, Τζ. Ρουσσέα, Τ. Βανδής κ.α.)
  • Το σουρεαλιστικό πάρτι, Δημήτρης Ψαθάς (παίζουν: Μπαλής, Βλάχου, Βανίτα, Βογιατζής κ.α.) και
  • Το μακρύ ταξίδι της μέρας μέσα στη νύχτα, Ευγένιος Ο’Νιλ (παίζουν: Λ. Καλλέργης, Π.Φυσσούν, Ν.Κούρκουλος, Κ.Αρσένη κ.α.)

Όλα τα έχω βρει στις δύο ιστοσελίδες που προανέφερα. Για το επόμενο ταξίδι μου σε λίγες μέρες, ψήνομαι να κατεβάσω κάποιο αστυνομικό της Άγκαθα Κρίστι ή ίσως ένα από τα αριστουργήματα της Αναγνωστάκη. Ή και τα δυο! Αχ, έρωτας….

4 comments

  1. Χαίρομαι που σου άρεσε, ναι, να το ψάξεις, αξίζει τον κόπο! Το τελευταίο που άκουσα ήταν το «Ένας ιδανικός σύζυγος» του Όσκαρ Ουάιλντ με την αξεπέραστη Μαίρη Αρώνη, πολύ καλό! Το link εδώ: http://www.isobitis.com/theatro/theatro426.mp3 Καλό βράδυ!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

