25 χρόνια φούρναρης…

dont_touch_the_nuts_postcard-ra6d687147e7245808fc14eb648d33699_vgbaq_8byvr_512Το χαμόγελο της ημέρας μού το χάρισε ο φούρναρης μιας γειτονιάς κοντινής στη δική μου, όπου βρέθηκα τυχαία σήμερα. Μπήκα μέσα για να πάρω μια τυρόπιτα ή κάτι ανάλογο κι ενώ ο φούρναρης μού εξηγούσε τι έχει μέσα το ένα και το άλλο αρτοσκεύασμα, μπήκε μέσα μια άλλη πελάτισσα, η οποία κατευθύνθηκε με φόρα προς τον πάγκο με τα κουλούρια. Άρχισε να τα δοκιμάζει με το δάχτυλο, τα ακουμπούσε πάνω στο μάρμαρο και τα ζούλαγε για να βρει ένα της αρεσκείας της. Κατέβασε ένα, δύο, τρία, τέσσερα μέχρι που ρώτησε τελικά «Κανένα πιο τραγανό δεν έχεις;». Ο φούρναρης κατευθύνθηκε εκνευρισμένος προς τον πάγκο που είχε γεμίσει σουσάμια κι άρχισε να βάζει τα κουλούρια στη θέση τους λέγοντας: «Σου έχω πει εκατό φορές να μην τα ακουμπάς! Άμα θες ένα πιο τραγανό θα σου βρω εγώ!». Η πελάτισσα απολογήθηκε αμέσως: «Δίκιο έχεις, συγνώμη αλλά βιάζομαι…». Ο φούρναρης συνέχισε «Τι βιάζεσαι, που έρχεσαι εδώ και κατεβάζεις όλα τα κουλούρια και τα πιάνεις και με τα χέρια σου, δεν γίνεται αυτό, στο έχω πει τόσες φορές, πώς θα τα πουλήσω άμα είναι όλο δαχτυλιές!». «Συγνώμη, συγνώμη, σου είπα, αλλά εντάξει, από το σπίτι έρχομαι, καθαρά είναι τα χέρια μου, έλα, πόσο θέλεις τώρα για το κουλούρι;». Του άφησε 30 λεπτά στον πάγκο κι έφυγε.

Ο φούρναρης στράφηκε σε μένα κι ενώ μου έβαζε την τυρόπιτα σε μια τσάντα, μου είπε: «Εικοσιπέντε χρόνια κάνω αυτή τη δουλειά και κάθε μέρα τα ίδια και τα ίδια. Δεν σέβονται οι άνθρωποι, δεν σέβονται τίποτα. Είναι καθαρά τα χέρια της, λέει. Εσύ άμα δεις ότι το έχει πιάσει ο άλλος, θα το πάρεις το κουλούρι; Δεν θα το πάρεις. Αυτό το πράμα, κάθε μέρα. Εικοσιπέντε χρόνια προσπαθώ να βάλω στον κόσμο μυαλό. Γίνεται; Εγώ σου λέω, δεν γίνεται! Μόνο τα νεύρα σου σπάνε. Σπάνε εντελώς».

Πλήρωσα κι έφυγα βιαστικά. Βγαίνοντας απ’ το φούρνο, έβαλα τα γέλια. Με τις μικρο-απελπισίες που γίνονται βουνό, σαμάρι να χτυπάς και καραμέλες.

Σχολιάστε

